- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Už jsme to tady zažili několikrát. Firma se schválně položila aby měla co nejmenší účetní a hlavně tržní hodnotu a pak se kamarádíčkovi za babku prodala...
mě spíš fascinuje fakt, že tam mají 8 odborových organizací. Normálně se neshodnou dvě, což potom když jich je tolik. Proboha kdo ty lidi živí. Vždyť žádnou hodnotu nevytváří, spíš naopak. Pak se nesmíme divit kde se ČSA ekonomicky nachází.
Neexistuje snad nadnárodnější povolání než je právě pilot civilního letadla. Má tu výhodu, že klidně od zítřka může letět pro britskou, japonskou, kanadskou, mexickou, německou, nebo jakoukoliv společnost a pro něj se nezmění absolutně nic. Stejná letadla, stejná pravidla, stejná letiště, stejné "příkazy"..... Vzhledem k tomu že ČSA má (nebo má mít) obdobné náklady jak její západní konkurence a přepravuje naprosto stejnou klientelu za obdobné ceny, pak není důvod aby piloti nemohli dostat stejnou mzdu jako jejich kolegové na západě.
kamarad dela busdrivera v londyne, jednoho se sebral a vodjel, do tejdne ridil
Ale problém ČSA přece není v platech pilotů, ten je v managementu!!! Už loni byl Lašák dávno na vyhazov, když machroval s černými čísly, kterých dosáhl jenom rozprodáváním majetku. Úkolem managementu přece je také zvýšit obsazenost letadel, spořit, ale racionálně (nikoliv omezením údržby?) atd. Co je to za manažera, když zplodí jakýsi plán restrukturalizace a prohlásí, že v okamžiku, kdy bude přijat, odejde. Není to na hlavu